follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Wednesday, May 07, 2008

My Work Station

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan Nama Allah yg Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Assalamulaikum and Howdy! readers sekalian.. Okeh hari ini saya mau bawak kamu semua jalan-jalan dalam Makmal Fakulti Kejuruteraan Kimia (specifically dalam clean room saja). Mari kita lihat2 sekitar tempat Miss Luna buat lab work dia sepanjang buat master ini..

Welcome to the postgraduate room... Ala2 pejabat untuk pelajar Master dan PhD la ni kununnya...

Inilah dia... FYI saya antara orang pertama yg menduduki ofis ini okeh! Baru saja disediakan kerna program pascasiswazah untuk UMP masih baru di sini. Bilik ini masih kekurangan facility, jadi harus sendri mau ingat bawak facility sendiri okeh!

Owhhhh dan ini meja saya okeh! Meja ini kebiasaannya sangat kemas. Pada ketidakbiasaannya, begini la rupanya. Masa ini sedang sibuk marking lab report student undergrad since saya buat part time as teaching assistant utk fakulti. Mau carik duit belanja lebih la ni.. Hik3...

Okeh kita skrg berada dalam Chemical Storage. Mostly bahan2 kimia ditempatkan di sini. Mau masuk sini pastikan PPE anda lengkap okeh. Takut nanti ada yg pengsan disebabkan terhidu bahan kimia dalam bilik ini... (saja mau menakutkan kamu! hik3!)

Sila abaikan model itu... Hahaha.. Ini hanya lakonan semata-mata... *shy2 cat*

Saya sepertinya sedang bermain masak-masak dlm menjalankan experimen itu.. Hahaha...

Dia sedang sangat serius menjalakan kajiannya okeh! Jangan kacau...
Muka saya kelihatan sungguh selebet kerna masa ini org lain sedang nyenyak dibuai mimpi sedangkan saya masih terkurung di dalam lab. Pukul 3 pg masih sedang menjalankan experimen...

Sedang melaksanakan kerja2 di dalam fume hood a.k.a kebuk wasap lorr... :P

Terkadang kala bau POME (palm oil  mill effluent) itu sangat tengit... Harus pakai mask jgak!

Sedang melakukan FTIR test.

Okeh, tidak perlu bawak jauh2... Cukup sekadar beberapa tempat saja.. Hik3... Okeh?!


No comments: