follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Monday, April 14, 2008

My Master Degree Research

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan Nama Allah yg Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


"Development of Chitosan Based Absorbent for Removal of Oil from Industrial Wastewater"

Begitulah tajuk projek Master Degree yg diamanahkan buat saya... Apakah itu? Saya kurang paham! Saya ada fenin sikit! Bingung sedikit! Pusing sedikit! Sudah masuk bln ke-4 buat ini research, kenapa kamu masih tdk kelihatan lagi. Uwaaaaaa.... Dr. Abdurahman, help me!!!! Siapa punya idea, tolong saya, bantu saya. Ini blm sampai lagi 1% of my research. Macam mana ini? Apa mau bikin ini? Masih kabur2 pandangan saya ini! Aduhhh!!!

Okeh kita lihat apa yg sudah saya lakukan sepanjang 4 bulan ini... Hanya ada SEM ini saja?! Aduhhh lagi!

SEM Photograph of Native Chitosan
(600x - Low Resolution)

SEM Photograph of Commercial Activated Carbon (AC)
(600x - Low Resolution)

SEM Photograph of Activated Carbon (AC) Oxidized with Sulfuric Acid
(600x - Low Resolution)

SEM Photograph of Activated Carbon (AC) Oxidized with Nitric Acid
(600x - Low Resolution)

Dan saya suka melihat morphology AC itu... Dari gambar ini saja sudah ada idea mau describe apa nnt.. Okeh... Back to work! Sy sibuk skrg...


No comments: