follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Saturday, September 03, 2011

Raya Tour to Tawau, Sabah

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Assalamualaikum... Syawal ke-3, destinasi adalah ke kampung tempat lahir saya, Sg. Balung, Tawau, Sabah. Memandangkan jika melalui jalan darat, akan mengambil masa selama 12 jam, maka kami putuskan untuk melalui jalan udara yang hanya mengambil masa 45 minit dari Kota Kinabalu ke Tawau.




Tahun ni tema pakaian raya untuk keluarga kami adalah 'pink kaler'! Haisyemennnn... Punyalah susah nak jumpa baju raya kaler pink polos yang cantik-cantik! Mostly adalah warna ungu. Maka kami decide tema untuk tahun depan adalah ungu.








Ketibaan kami di lapangan terbang Tawau disambut oleh sahabat adik. Bayangkan kami dijemput dengan sebuah Proton Alza. Dan kami adalah seramai 9 orang. Hahahahha, jadi ikan bilis kena sumbat dalam kereta tuh!




Tujuan utama ke Tawau adalah untuk menziarahi pusara arwah kakak yang telah dijemput kembali ke rahmatullah sejak 28 tahun yang lalu. Saya sendiri tidak sempat bertemu dengan arwah kerana masa tu saya masih belum lahir lagi. Mak kata arwah meninggal kerana sakit kuning semasa masih bayi. Usia belum menjangkau setahun semasa arwah meninggal dunia.












Inilah Alza yang dimaksudkan... Ditambah dengan pemandu, 10 orang! Serius macam bilis!




Usai ke kubur, destinasi seterusnya adalah ke rumah sahabat adik a.k.a 'driver of the day' sebabbeliau la yang menghantar kami ke destinasi untuk kami bermalam iaitu di rumah makcik (adik kepada mak).




Nasib baiklah tuan rumah hidangkan makanan berat. Memandangkan pagi sebelum melakukan penerbangan tersebut, seawal 5.30am sudah keluar dari rumah, dan masa menunjukkan jam 11am semasa kami tiba di rumah ini. Dalam flight pun tak sempat nak makan sebab masa penerbangan singkat sangat.




Kebetulan pulak tuan rumah ni sekampung dengan mak. Haisyemennnn... Jumpa orang kampung la pulak. Elok cadangan asal nak singgah sekejap jer, jadi lama la pulak sebab mak sibuk bersembang dengan orang kampung dia.

Hampir sejam juga melepak di rumah mereka. Haihhhh sangat penat! Keesokan harinya sudah mau kembali ke Kota Kinabalu semula. Hanya sehari di 2 hari 1 malam di Tawau.


7 comments:

Anonymous said...

wahh!! sabah bah.. :D

NinaAz said...

CAMAT HARI RAYA KAK =)

LUNA LANUN said...

selamat hari raya semua...

Unknown said...

slmt hari raya..sama...kg kat twu gak ^^..tp kat batu 4...now at taman mellinium.....kuburan kak kamu dekat ngan kubur arwah datuk sy...

Unknown said...

slmt hari raya..sama...kg kat twu gak ^^..tp kat batu 4...now at taman mellinium.....kuburan kak kamu dekat ngan kubur arwah datuk sy...

Anonymous said...

seronok nya beraya! SELAMAT HARI RAYA!

whateverLaLa said...

wahhh.. ada buras laa.. singgah p blog sy jgk.. ^^