follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Friday, July 06, 2012

Al-Fatihah Buat Sahabat, Nurzahida Mohd Zaid

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Assalamualaikum...

Masih sebak dan masih terasa pilu di hati saat menulis entri ini. 05 Julai 2012, jam lebih kurang 12.30 tgh, dalam usia 29 tahun, sahabat ini telah dijemput mengadap Ilahi. Arwah meninggal akibat leukimia di Sime Darby Medical Centre, Subang Jaya. Innalillahiwainnailahirajiun... Allah lebih menyayangi arwah.

In memory of Nurzahida Mohd Zaid.

Sentap seketika semalam, baru beberapa km bertolak dari Sabak Bernam, niat untuk melawat arwah, namun tiada rezeki untuk melihat arwah semalam. Sebak dada bila terima sms dari seorang sahabat yang kebetulan dalam perjalanan dari Kemaman ke KL juga untuk melawat arwah, yang menyatakan arwah telah pun pergi meninggalkan dunia.

Masih segar dalam ingatan sewaktu arwah belanja makan bihun kari kt Hentian Rehat Gambang last year, one of her favourite spot untuk pekena mee kari, arwah ada mengadu sakit kepala dan sakit-sakit sendi. Arwah juga ada menyatakan untuk tunggu saya belanja arwah bihun kari pulak lepas ni. Allahuakbar, tak sempat pun untuk tu semua, arwah dah pergi dulu. (mood: sedang menitiskan air mata ni... :( )

Bila layan lagu ni pulak, lagilah syahdu... Bergenang air mata... Masih terngiang-ngiang celoteh arwah semasa sama-sama duduk dalam bilik postgraduate kt UMP dulu. Gelak tawa arwah, buatkan hati betul-betul tak mampu untuk menahan sebak.




Takziah buat suami dan anak arwah serta seluruh keluarga. Tabahlah menerima ujian Allah ini.


4 comments:

@apikoss said...

al fatihah...

Hey B! said...

Al-fATIHAH....

Jasmin said...

Al-fatihah...

Akak pun jugek turut terkesan dgn kehilangan arwah... berurusan dgn arwah sejak arwah under grad - totur - master student - PhD student.

orangnya yg tak byk kerenah.. dan suka tersenyum.. santunnya teserlang dgn sesiapa juga...

al-fatihah untuk arwah Nurzahida bt Mohd Zaid.

masih terbayang saat terakhir bersalam dan bepeluk cium dgn arwah ketika di KMC 22/6/2012, arwah salam cium tangan dan dia sebut "kak jas ida mintak maaf dan doakan ida yek"

Allahurabbiiii....

Mek Nab said...

Moga arwah d tmptkn dlm golongan org yg briman :) amin