follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Wednesday, April 13, 2011

Nak Jugak Aku Tampar Punggung Perempuan Yang Pakai Legging..!!

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum... Wowwww rilek! Rilek! Rilek! Leksakau (Rilek Saja Kau)... Jangan melatah dulu okeh. Sila baca tulisan seterusnya di bawah... Okeh entri berikut bkn hasil tulisan saya, tp di'copy paste' dr IZAMIR RIDZWAN. Bolehlah diambil iktibar biarpun bahasanya agak kasar. Yang baik tu kita amik la, yg x baik tu, tinggalkan lah. Masing2 sudah besar kan? Dikurniakan akal yg sempurna olehNya, dapat membezakan antara baik dan buruk. Peringatan utk diri sendiri jugak! Ingat tu Luna okeh! 

Pernah tak korang jumpa perempuan yang memakai seluar ketat atau bahasa lain yang selalu digunakan, LEGGING..?? Apa perasaan anda apabila selisih dengan korang..??  Tergiur..?? 

Pemakaian LEGGING adalah bertentangan dengan konsep aurat wanita Islam..
LEGGING tidak sesuai dipakai di tempat awam kerana:
1) Fabrik yang nipis, lembut atau jarang.
2) Terlalu ketat mengikut alur bentuk kaki dan punggung.
Dunia hampir kiamat.. Dulu, Wanita Kafir saja yang berani berSEKSI di tempat awam, sekarang ini Wanita-wanita Islam yang berpakaian seksi dan ketat pula senang dijumpai di tempat-tempat awam Malaysia, malah di bulan Ramadhan pun mereka tidak malu.. Apa nak dikata.. Baju dan seluar yang tak cukup size di lebih murah, kat pasar malam sehelai RM20 pon boleh dapat dah..

Apa yang sangat memalukan kita ialah golongan Wanita Islam ini menganggap TUDUNG adalah FESYEN bukannya perintah Allah.. Maka, dengan sesuka hati, mereka menggabungkan TUDUNG dan pakaian yang HARAM kerana mahu kelihatan anggun, cantik, seksi dan bergaya.. Seriously IR tak sokong pekaian shawl sekarang ni.. Kebanyakkannya menampakkan dada..
Contohnya:
Tudung/shawl + Baju Sendat + Jeans Ketat
Tudung/shawl + Legging
Tudung/shawl + Kebaya Ketat
Tudung/shawl + Tshirt lengan pendek
Pemakaian legging di tempat awam dengan sengaja boleh mencetuskan imaginasi seksual dan mengghairahkan nafsu seks lelaki-lelaki awam yang melihat secara lansung atau tidak lansung.. Sebab itulah, pakaian longgar dan labuh bertindak sebagai pelindung maruah.. Pernah dengar wanita islam bertudung labuh kena rogol..?? Tak kan.. Kebanyakkannya yang pakai legging, ketat ni yang kena rogol.
Wanita-wanita ini sering memberi alasan “Kalau tak suka jangan pandang”, tapi kalau dah dihidangkan dan di tayang di hadapan mata, adakah si lelaki tidak akan memandang..?? Mereka sendiri yang menjadikan diri mereka sebagai ‘objek seks’ di tempat awam.. Boleh mengundang dosa untuk dii sendiri dan orang di sekeliling tahu.. Tayang body tuh kat suami dah ler, tak perlu lah sampai kat tempat awam nak tayang betis kecik peha besar awak tuh.. Tak sopan dan menyalahi hukum Allah..
Jadi pada pandangan korang semua, apakah punca gadis2, dan wanita islam memakai legging..?? Adakah kurang pendidikan agama..?? Berfesyen..?? Ataupon tiada teguran daripada suami dan ahli keluarga..?? Ingatlah suami kat luar sana, tegurlah isteri untuk memakai pakaian yang mengikut piawaian islam, kalau tak, anda dikategorikan sebagai LELAKI DAYUS..!!
Mulai hari ni marilah sama-sama mengurangkan pemakaian legging ni..?? Senang jer caranya, lafazkan “ASTAGHFIRULLAHALA’ZIM” apabila berselisih atau terjumpa Wanita Islam yang berpakaian KETAT dan LEGGING di tempat awam untuk membuatkan mereka terasa dan terfikir akan cara pemakaian mereka.. Biarkan mereka terasa.. Dakwah yang berani.


5 comments:

SeRiKaNDi_uMaR93 said...

hodoh la wanita legging.. huhu...

macam nak potong-potong kerat je... :)

alisya said...

sori ye, saya segan nak bgtau.
tp saya nk bgtau gk..he2
saya xpakai tudung tapi xske pakai legging..
geli...
lagipun penah nk try tp kene saund dgn bf..
xcantik katenya..
so sampai skunk xterhingin nk pakai lengging..hudoh...

nurul said...

salam akak... nice entry.. walllahhh heehee..
tpi satu tguran aje... gmbar akak kt atas tuuu x tututp dada tuu... tukar gmbar laen ok...
selamat maju jaya ^_^...

Miss A said...

walaupun Miss A suka tgk org pkai legging,tapi tak pernah pun nak teringin nak pkai legging.Macam pelik lah.ketat semacam.Tapi,ada jugak sesetgh org tu pkai legging nampak cntik.Hehe comment sye tak bermaksud sye sokong org pkai legging okay? :)
peace (^.^)v

Anonymous said...

korang tak pakai legging sbb betis lg besar dari paha.