follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Thursday, April 28, 2011

Tips Berdepan Dengan Hantu

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum... Mau kongsikan tips ni yang diemelkan kepada saya oleh seorang sahabat beberapa tahun yang lepas (bunyi macam lama sangat dah :P). Layankan ajer okeh! Tengah kelam kabut untuk update entri terakhir sebelum naik bas kul 10.30 am ni, nak balik bercuti sampai hari Selasa depan.

Okeh mari lihat tipstips berikut...



Tip 1: Hantu Pocong

  • Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia tidak pakai apa-apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.

Tip 2: Hantu Langsuir

  • Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.

Tip 3: Hantu Pontianak


  • Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.

Tip 4: Hantu Raya


  • Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Tip 5: Hantu Galah


  • Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.

Tip 6: Hantu Jerangkung


  • Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja,dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan.

Tip 7: Hantu Toyol


  • Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni. Nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... Lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu.

Tip 8: Hantu Ponteng


  • Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni LEPAS BACE NIE DAH TAK YAH TAKUT2 cam korang lerrr. Takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepaih tu blogging macam sekarang nih. Sah-sah tengah ponteng nie. Macamana nak jawab? Korang sendiri gak jadik hantu. Jadi bawak-bawaklah buat kerja... hehehehehe...
  • TAKUT PADA DIRI SENDIRI SEBAB KADANG2 DIRI SENDIRI LEBIH MENYERAMKAN DARIPADA HANTU
Gurau je okeh! :)


9 comments:

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

kelakar...pagi2 dah buat lawak..

psst...header baru tu santeks...^__^

zuwaidah said...

heheheheeh baca tajuk ingatkan cerita hantu beno...rupe2nya tips hadapi hantu, lawak la pulak

akid said...

part hantu raya dengan hantu galah tu takleh blah! Kahkahkahakah!! :D

damha said...

Anak Hantu....kalau jumpa anak hantu kamu jgn lari...ajak sekali anak hantu tu main2 sampai dia lupa diri....he3333

sumaiyah_nda said...

hehehe..sabor je la...;)

nurr said...

klu hantu yg kuarkan bunyi je cmne? hehehe

apis of art said...

hehe.. pas 2 mesti hantu2 serik jumpe kite..

... said...

as salam..
adei..


XD

ingatkan yang hantu galah tu, kita ajak main galah panjang. biar dia lompat, patah kaki

=p

tauhhid said...

hehehe...so funny!