follower: jika widget tidak kelihatan, klik 'follow' pada navbar di atas sekali untuk follow.

Saturday, June 04, 2011

Ziona Chana - Lelaki Dengan 39 Isteri, 94 Anak dan 33 Cucu

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Assalamualaikum... Hah, ingat Salih Yacob sorang je ke boleh hidup bahagia tanpa sebarang masalah dengan 4 orang isteri dia tu?! Lelaki ni lagi dasyat! Perghhhhh!!!! Agak-agak dia ingat tak nama kesemua isteri-isteri dia?! Belum masuk anak-anak lagi. Cucu?! Kena pakai name tag la nampaknya mereka kat rumah ye...

Lelaki berusia 66 tahun ni dikenali sebagai Ziona Chana, seorang tukang kayu dari perkampungan Baktwang, Mizoram, timur laut India.

Ziona Chana dan keluarga besarnya.

TENTANG KELUARGA BESAR ZIONA CHANA:
  • Setakat Februari 2011, mempunyai 39 orang isteri, 94 orang anak, 14 menantu dan 33 orang cucu.
  • Ziona Chana tinggal bersama kesemua mereka di sebuah rumah dengan 100 buah bilik.
  • Sekurang-kurangnya 30 ekor ayam,  132lb (59.9kg) kentang dan 220lb (99.8kg) beras diperlukan hanya untuk menyediakan hidangan makan malam.
  • Isteri-isterinya akan mengikut giliran untuk tidur bersamanya.

Rumah dengan 100 bilik yang didiami kesemua 181 ahli keluarga Ziona Chana.

Isteri paling tua menjadi ketua kepada isteri-isteri yang lain bagi menguruskan kerja-kerja rumah.

Kesemua 39 orang isteri Ziona Chana

Tempat tidur isteri-isteri Ziona Chana yang berupa sebuah dorm.

Menurut sumber, Ziona Chana masih berusaha untuk menambah bilangan isteri dan sanggup ke US sekalipun untuk mencari isteri.

Who's next?!


11 comments:

cleverspider55 a.k.a alam1cinta said...

Aduhai...hebat jg lelaki tu ye!
Tak sanggup den.Sorang pun bkn senang nak jaga..isk isk..

cik HUSYI said...

Wow!Hebat betul!

GeminiGurlz said...

salib yacob p melancong belanja rm50,000 utk 4 isteri... lau die ni.. ntah berapa...hehe

lawak majalah ujang

shah said...

subur gile laki tu...haha..

EB said...

Waaa sngt hbt!!

syakirah samat said...

wowowoow ramai giler lah..haish ! kalau kiter ni ta terkawal dear.heheh

BW sini..thanks singgah belog
http://gadiscactuz.blogspot.com

tia @ Ini Kisah Tia said...

mak aih . gila babeng lahhh . perhhhh . kenduri kendaraa ..

Bila Ku Temu Bahagia

biruMerah said...

hebattt sangatt laki nie yee :)

syieda said...

Islam cume 4.tu pun kalau berkemampuan.. ^_^

Opah Kentang said...

uish..terbaik la ini orang.. :P

Dayana AZ said...

whaaat! ilmu apa ziona chana ni ad :P huhu.. toksah ler sebar kt suami2 hik3 :P melainkan isteri yg sggup lah.
byk tol duit die mnanggung sume isteri die ni.